Monday, April 28, 2014

تمرین سوم از کپی رنگ‌روغن رو این‌بار با جدیت بیشتر داریم استارت می‌زنیم. طرح رو از پرینت اصلی طراحی کردم و آماده‌ست که بره روی بوم و دورگیری بشه و زیرسازی. آقای جمشیدی ۲تا کار انتخاب کرده بود یکی از کارهاینلسون شنکس Nelson Shanks و دومی هم تانگ لوTong Luo، که من دومی رو انتخاب کردم. قرار هست تونالیته قهوه‌ای داشته باشه و یک پلت محدود. تو این کار هم حس و حال قلم‌ها رو خیلی دوست داشتم:).

Friday, April 18, 2014

مگر قرار نبود زیر این صدا درست مقابل نورش ببوسمت؟


Hands on me
انتظاری که بعد از رعد، صدای چیلیک چیلیکِ آن برای هر کسی معنا می‌شود. من که رفتم، این قطرات نفوذ خواهند کرد درونِ خاک درست به مانند بارانِ بهاری امروز، امشب و همین ساعت. آن عظمتِ معلوم مرا پیدا می‌کند می‌خزد لابه‌لای درونم. می‌دانم نبودنِ من در این هوای نم‌ناک نه لرزه بر دل کسی خواهد انداخت و نه حتی به یادگاری. آن نعره سال‌ها بعد از من زنده خواهد ماند و برق‌ش روشن‌گرِ راهِ مردمانِ عاشق. تا همان ابد، میانِ خودم و سنگِ ترک خورده‌ی فرسوده‌ام خواهم ماند. بدونِ کلام، بدونِ وجود آن گرمایی که انگار نه انگار سال‌ها از دستانِ تو گرفته بودم‌شان. از چشمانِ تو بود که سیراب شدم. حالا من مانده‌ام و سال‌های حسرتِ زندگی. سال‌ها قرار است بعد‌از تو به مانندِ قبل از تو، در حسرتت باشم. کور باشم. این بارش اگر برای همه‌چیز “حیات/عشق/زیبایی” به بار می‌آورد، برای من سوزِ دردناکِ تنهایست. ترس کمرنگ شدنِ صدای لطیفِ توست. آن صدا، فریاد کر کننده‌ای دارد که توان از کف می‌برد و دلتنگیِ خفه‌کننده‌ای جایگزینش می‌کند. 
هیچ به تاریکیِ لعنتی یک هوای ابری فکر کرده‌ای؟
هیچ می‌دانی که سال‌هاست این تیرگی، از زمینِ زیر پایت رشد می‌کند؟
آنجا آدم‌ها خواب‌اند.
حالا تو زیر این باران هرچقدر که می‌خواهی عاشق باش، قدم بزن، خیس شو، ذوق کن، از پشت پنجره به آن خیره شو ویا به همه بگو که چقدر باران دوست داری.
زیر این ابرها غیبت‌هاست، تعفن‌ها و پست گِرَوی‌هاست، دورویی‌ها و دروغگویی‌های اسفناکِ غمناک است. بشور، هرچقدر که می‌توانی بشورشان. قطره قطره می‌شوم، آمده‌ام که عضوی از این ابرهای گریانِ گریه‌آور باشم.
photo: Kyle Thompson

Monday, April 14, 2014

میزانِ نفرت کاربران از اینترنت اکسپلورر!



اینترنت اکسپلورر internet explorer رو سالهاست که مردم استفاده نمی‌کنن. در کنار browserهای قدرتمندی چون گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس و دیگر مرورگرهای محبوب، اکسپلورر شدیدا کند و عقب افتاده‌ هست، هرچند مایکروسافت تلاش‌های زیادی کرده تا این عقب ماندگی رو جبران بکنه.
در این نوشته، بکگراندهای کاربرانِ مختلف از سراسر دنیا در جهت ابراز تنفر از این مرورگرِ مظلوم! رو می‌تونید ببیند و شاید شما هم دوست داشته باشید یکی از اینها رو درست کنید!:)

پیامِ ۱۰۱ ساله‌ی داخل یک بطری


bottle-message-german
ماهیگیرانِ آلمانی در ماهِ گذشته  بطری پیدا کردند که یک پیامِ ۱۰۱ ساله داشت که به آدرسش در آلمان تحویل داده شد.
پیام این بطری بعد از گذر یک قرن، به شدت آسیب دیده بود اما دانشمندان توانستند آدرس را بازیابی کنند.
پیام داخل بطری: ادامه‌ی خواندن