Friday, June 13, 2014

دِدلاین را عشق است، این‌همه کنترل را عشق است!

پروژه‌ی “تهرانی‌ها” رو با منتال ری و ددلاین رندر کرده بودیم . ( که هیچ‌وقت پخش نشد) بعد از ۲سال وقفه، مجدد سراغ این رندر منجمنت رفتم و با مسئول شبکه‌مون جناب سلیمانی روی تمامی سیستم‌های رندر و کاربرها راه‌اندازی کردیم (راه‌اندازیش پروژه‌ای بود واسه خودش). با بک‌برنرBackBurner دردسر زیاد ایجاد می‌شد. مثلا یه شات رو که با وی‌ری می‌فرستادم رندر نمی‌کردن خیلی از سیستم‌ها، اما مایا سافت‌ور و منتال رو رندر می‌کردن! بقیه idle می‌موندن درحالی که به درستی روی منیجر رجیستر می‌شدن! مکافاتی بود. ابتدا شک کرده بودم به نسخه‌ی وی‌-ری!، اما اشتباه می‌کردم…


امروز به خوبی و خوشی ددلاین راه‌اندازی شد و مثل باقلوا ریپوزیتوری رو ست کردیم و سیستم رو با وی‌ری چیدیم. خیالم خیلی راحت‌تر شد. بگذریم از کنترل شاهکاری که ددلاین روی تک‌تکِ شات‌ها و فریم‌ها داره.




اون ۵۶خطا واسه یکی از سیستم‌هاست که نمی‌تونه لایسنس رو آبتین کنه.

Monday, June 2, 2014

چرا اینجا روی زمین نشسته‌ام؟

بشر همیشه از آب به خاطر بی ثباتی اش ترسیده ، همینطور از آسمان به دلیل این که دست نیافتنی است و خدا در آن زندگی می کند و ممکن است هرچیزی از آن روی سرش بیفتد . اما زمین ، این زمین محکمی که ساختمان هایمان ، پی شهرمان ، قدم های کوچک مان و امیدهای بزرگ مان روی آن قرار گرفته بود ، فقط وقتی ما را به دلهره می تنداخت که در سن پیری احساس می کردیم باید از نزدیکتر با آن آشنا شویم .
چرا اینجا روی زمین نشسته ام / ژوئل اگلوف / برگردان موگه رازانی